Followers

Jumaat, 19 Ogos 2011

DERHAKAKAH AKU ? ? ?

                           YA ALLAH  , dengan nama-MU aku menyeru dan memohon seribu kemaafan . . . bukan niatku untuk menderhaka dengannya , aku tahu aku telah banyak berdosa dengannya, , aku bersyukur kerana ENGKAU telah memberi aku 1 hati dan akal untuk berfikir dan merasai semua ini . Aku bersyukur kerana aku masih diberi peluang untuk melihat sinaran matahari dan sinaran bulan pada malamnya pula . Aku buntu  "YA ALLAH" aku benar-benar hilang arah dan tidak tahu bagaimana untuk menyelesaikan masalah seberat ini yang engkau telah berikan kali ini . Aku mohon pada-mu agar berikan aku buah fikiran yang bernas dan tabahkan hatiku untuk menghadapi semua ini YA ALLAH . . . Pada bulan yang mulia ini KAU berikanlah hidayahmu padaku dan keluargaku YA ALLAH , demi-MU YA ALLAH aku tidak mahu keluargaku hancur begitu sahaja . . . sebolehnya aku juga ingin hidup dalam keluarga yang bahagia dalam kereda'an MU. KAU bukaknalah hati bondaku dan kau berikanlah petujukmu padanya YA ALLAH .KAU jauhkahlah beliau dari memalukan kemungkaran-MU YA ALLAH kerana setiap kali dia beliau melakukannya setiap kali itulah hatiku terbakar punah dan hancur YA ALLAH . Aku hilang ketabahan , semangat dan hala tuju kerana itu YA ALLAH . . . Bantulah hambaMU yang lemah ini YA ALLAH kerana hanya pada-MU aku memohon dan merayu YA ALLAH . . . Jauhkanlah aku dan keluargaku daripada pertelingkahan , porak-peranda dan bisikan syaitan YA ALLAH . . . kerana aku hanya insan-MU yang teramat lemah untuk menghadapi semua ujian-mu ini  . . . amin ya rabbalalamin . . .
                    Berilah sinar kebahagiaan kepada kami pada bulan mulia-MU ini YA ALLAH . . . 
SUATU KETIKA DAHULU , Kami senyum bersama . . . namun senyuman itu hanya seketika tapi tagisan yang sering menemani hari-hariku . . . 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan