Followers

Rabu, 28 Disember 2011

Kinek kamek practical kat hospital bintulu kho....cayak sik cayak jak o....

Sebenarnyer entri nie den taip 26 januari 2012.tajuk dier jerk update awal...huhuhu...            
Salam pada semua entri,agak lame menyepi alhamdulilah kini telah kembali.Sekarang saya sedang menjalani latihan klinikal di Hospital Bintulu,Sarawak.Alhamdulilah niat utama balik hari tue alhamdulilah dimakhbulkan oleh ALLAH S.W.T.Sesungguhnya yang baik datangnya dari ALLAH  S.W.T dan yang lemah datangnya dari diri ini.Setiap kali cuti jerk sy mesti balik kampung ziarah keluarga di kampung.Setiap yang renggang pasti akan terpatri kembali.Alhamdulilah,sekarang aku jadi lebih penyabar dalam menhadapi setiap dugaan dari-NYA.Tahap kesihatan ayahnda pun alhamdulilah masih dalam kawalan.Adik da masuk tingkatan satu,hihi..tak sangka adik aku da besar da,alhamdulilah.Pasal dia,emmm bukan malas nak cerita but malas nak fikirkan sangat,sebab kalo difikirkan nanti fikiran aku yang jadi kusut.So,to "dia" what ever u want to do,i don care.but jagan sesekali kau sakiti hati aku dan orang-orang yang aku sayang.HARAP MAKHLUM...Bukan bermakna kami tidak sayangkan "awak"tapi disebabkan awak sendiri tidak menyayangi diri awak sendiri,so kenapa harus kami membazirkan kasih sayang kami untuk orang yang tidak pernah menghargai nilai kasih sayang kami???Sendiri mahu fiki kan...
Then selama aku practical kat sini macam-macam cerita salasilah aku dengan.Rezeki kau la dapat suami orang kaya tapi tak yah lah nak blagak.arh x faham la aku kowang nie.untung nasib ko la kan.bagus la,ampu la,aku tak kisah.asalkan kowang bahagia dan jangan sesekali kacau aku dan keluarga aku.Sebab kalo ko kaya pun,keluarga aku tak pernah ade niat jahat nak hapuskan keluaga kau,sepetri mana keluarga kau pernah buat pada keluargaku.But tue cerita lame kan hope dapat tutup buku selama-lamanya.
emmm...k k dah2x cerite sal keluarga...
Jom masuk cerita sal aku practical kat Hospital nie plak.hari nie masuk hari ke 45 aku practical kat sini.Sini ader 6 owang senior physiotherapist.Semuanyer baik-baik blake.tak der langsung istilah kedekut ilmu pada dierang.banyak sangat dierang ajar kat kiteowg.Clinical instructor kat sni Miss carolyne ling,orang limbang & bakal kawen ngan aaron oktober nie...aaron tue PA pengarah hospital kat sini kalo tak silap aku la..huahuahaua...tahniah kat dierang...then 1st kau masuk sini dulu,aku jumpa miss jannyfer josh n mula bekerjasam ngan dier kat Electrotherapy with Joanne dak campus sabah.Putar belit kan cerita,Miss sowang nie tak jauh la ngan aku,mak cik dier kawen ngan pak cik aku so...huahauahu...hantu la kiteowg.pantang jumpa jerk ader jer celoteh panjang yang meriuhkan keadaan kat rehab nie...lepas 2 minggu aku kat situ aku ditukarkan bertugas kat wad lak,1st memang takut nie...lutut bergetar nie,nyer la takut nak assess patient kat wad.Aku g wad ngan miss dayang norhidayah@ glamour ngan panggilan miss adeng kat sini.dier nie lak owang serian.same gak ler satu kpala ngan aku gak owang nyer tapi dier nie kire orang bijak pandai gak.
k k..smalam habiz cam tue jerk taip coz ader keje.nie start taip entri smalam lek.skrang 27 januari 2012 jam 1:32pm bersamaan dgn hari jumaat.aku taip entri nie gune PC ospital...huahauahua...jgn bising nnt kene "GAM" hahaha . . .k nak disambung kan cerita smalam emmmk k abiz tang miz adeng kan smalam.dier tue suke jejalan,asal biz keje jerk kiteowg g lepak kat mane2x yg menyenang kan perut ngan mate...wahahaha...ala aku nie malas2x jalan gak,entah la aku nie,rajin2x malas katekan.tapi disebabkan dierang nie sporting,baik kpale giler2x cam aku gak kire ngam ler ngan citerase kawan yang aku selesa berkawan so aku layan jerk la.tapi aku kene pandai2x la ,kat ospital dierang miss aku so respect la kan kat lua aku segan2x..hahaha...aku kan "pemalu"...bak kate bebudak nie...pemalu ker!!!hahaha...bole la tahan ...wahahah...k pas kerja kat wad ngan miss adeng seminggu aku join miss carol lak g wad,mule2x takut gak sebab ader owang kate deir nie tegas la garang la,acually dier nie mmg la tegas,kalo x tegas mane der budak2x nak study kan,tapi yang best kerja ngan dier,dier nie jenis owang yang pandai mengajar,setiap kali dier ajar mesti masuk otak nyer.Tapi yang tak bole bla nyer ader jerk point dier nak kene kan aku...wahahah....tak sangka gilo2x gak owang nyer...but serius aku katekan dok ngan dierang nie slama 3 bulan tak sia-sia sebab banyak giler aku blaja ngan dierang.Pas tue 2 minggu nie aku kerja kat gym nagn sir voon & miss jannyfer g...emmm kecoh la lugak kami nie...ala dimana ader aku mesti kecoh nyer...sebab aku nie jenis yang tak reti kerja dalam kekangan.aku nie jenis keja biar happy supaya kpala nie tak stress.Kalo kerja dalam keadaan tertekan kowang rasa BEST ker???Kan3x...pada sesiapa yang rasa suasana tempat kerja dier boring cer cari inisiatif supaya suasana tue jadi ceria.so kalo suasana ceria kite nak wat kerja pun happy malah diberkati plak sebab kite kerja dengan penuh keikhlasan.Memang keikhlasan itu tak dapat dinilai dari mata kasar.Tapi cer mase balik kerja itu kowang renung2x balik ape yang kowang wat hari nie tadi,kowang rase puas tak?berbaloi tak peluh yang kowang keluanr kan hari nie tadi?Owang sekeliling kowang happy tak ?Disanalah dimana kite boleh menilai keikhlasan yang telah kite berikan hari ini...Insyaallah Allah S.W.T sentiasa memudahkan jalan pada yang ikhlas dalam segala perihal yang dilakukan...k la nak wat entri lain lak k...tutup cerita sal nie dulu next time sambung balik...sayonara...ADIOS U ALL...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan