Followers

Selasa, 19 Jun 2012

FRASER HILL MEMORY . . .

~ FRASER HILL PAHANG ~


ERMMM.... actually aku pegi cni last year in april raseyer...pada asalnyer nak anta member balik BENTONG esoknyer nak balik KL lek...Sampai jer bentong  kiteowg g mandi air terjun la, g jungle tracking la , then ptgnyer baru bergegas balik.OTW nyer otw kua la idea giler kiteowg nak g CAMERON HIGHLAND asenyer...punyer la jalan bw kete nie...masuk daerah nie kua daerah tue punyer la aku cari jaan nak kesana sampai tersesat kat KUALA LIPIS (kpg dato' CT ) hihihi...giler penat aku drive...huhu....last2x kiteowg patah balik...Dalam perjalan balik tue terjumpe lak jalan ker "BUKIT FRASER" per g ,kua la idea seterusnyer nak g ctu...kalo  x clap aku jam da kol 3pm time tue...punyer 1st time aku bawa kete lua KL...hahaha...mane x sesatnyer owg sarawak bawa kete kat semenanjung...Ader owg sedia phg lam kete pon x leh harap , dieoooo pun x taw jalan...hahahha...gile nyer kite owg asernyer lam kol 5pm ker 6pm cam tue bru kiteowg sampai kemuncak....ngeri gio den bawa kete naek ctu ha...tinggi 1 hal...dier nyer pusing2x penink pale otak aku yg drive...alhamdulilah la perjalanan kiteowg slamat...sampai jer kat ctu kiteowg kua la pusing2x jalan2x tengok pemadangan yg sungguh indah...actually byk pic yg kiteowg ambek tp nie jerk yg mampu aku kongsikan...da lengguh nyer kes bw kete...aku x prasan lak aku tertuka sliper bile nak kua dr krete tue...tue yg sliper cantik aku pakai ambek pic tue...huahuahau....anywre enjoy kua jejalan ngan SALASIAH a.k.a Shila - RUNIN - & ASMA a.k.a CHE SEMAH DE LOpez . . .huahuahau...
Eh sambung citenyer td,kiteowg turun dr sane jam 7pm kalo x silap aku...otw blk (turun bukit) tue ader beruk kat tengah jalan byk lagi tue...per g cepat2x kiteowg tuup tingkap,nnt x pasal2x beruk tumpang masuk kete...seram gak perjalanan nak turun tue,sbb 1 da maghrib 2 da senje...huuhuhuhu...namun kiteowg tetep terukan perjalanan....kiteowg plan turun dari FRASER HILL terus lek hostel...yo yo jerk plan tue...kene ngan driver nyer aku kan...skali aku la nak bw g mane kan..hahahha....da la aku x taw jalan . . . aku go had jer kete asalkan air ,minyak n enjin OK...hihihi...aku bw punyer bawa ...taw kat mane kami muncul....hahah...kami muncul kat kuala selangor tue ha...kalo x silap aku...kiteowg kua kat EMPANGAN SELANGOR . . . WOW... kol bape tah sampai ctu...tp da gelap la...hahha...but still ramai owg memancing kat sane so x takut la kan....kami tbenti jap coz aku nak rest jap..penat doe bawa kete jalan jauh...sambil rest tue ape g kiteowg teruskan la activity kiteowg jadi photographer...actually aku punyer pic folder kat ctu da ilang..nnt la aku minta kat member aku...ader lam 15 minit kiteowg kat sane...Aku teruskan perjalanan kiteowg,X jumpe g jalan nie....jalan punyer jalan kami da tersesat sampai kat rawang...dengan perut masing2x yang berkeroncong tue aku ajak kekawan benti jap kat restoran .pekene nasi sepingan lu.Da siap makan semua ,aku soh la member sowg tanyerkan tuan kedai macam maner jalan nak balik ke cheras...Alhamdullilah jumpe jugak la jalan balik nyer . . . Jalan balik da jumpe,tp masalahnyer kami x terus balik kalo x silap aku.Kalo x clap aku,kami teruskan perjalanan g I-CITY kat shah alam...wahahahhaha....sejam dua la jugak kami kat sana . . .hahahha...Blk dr I-CITY kami teruskan perjalanan lak g ker Up-town ker downtown...hahahha...lame gak la kami berjalan tue...Tp still x der ati nak balik umah nie...kami g plak la lepak ker DATARAN MERDEKA kat KL nu ha...hahaha. . . . lepak sane 1 jam bru la kami balik....Mane tak nyer drier da kepenatan gilo dah...huhuhuhu....anywre enjoy giler2x la kami....TQ KEKAWAN SBB KITE BANYAK MEMORI suka dan duka bersama slama kita study same2x...nanti mesti aku windu kowg an....ermmm...enjoy u all...good luck in ur future life...















Tiada ulasan:

Catat Ulasan